Ridning

Idag kom jag hem ifrån Rimbo, red 3 hästar idag. Dulon, Quartz II och Tiara.

Dulon:
Red min prins i ridhuset idag, red dressyr. Kändes inte speciellt bra i början, han blir lite jobbig med huvudet imellanåt, red mycket halter och övergångar för att få honom lugn. Tillslut lossnade han och gick riktigt trevligt, form i galoppen och fick en rund och bra galopp som jag precis är ute efter just nu. Tillslut började jag kunna korta galoppen något och fick ändå en bra takt och galoppen höll sig rund. Vart väldigt nöjd, DUKTIGA KILLEN.

Quartz II:
 Red honom i Rimbo hos en kompis, red bara honom kort på volten för att jag och Elise bytte ett litet tag för jag ville prova rida honom. Han var mjuk och fin och gick i form skritt, trav och galopp, övergångar mm. Man kände hur hela hästen jobbade med baken och ryggen, sån känsla har jag aldrig faktiskt fått på någon häst förr. Liten jaha känsla typ, kändes ganska underbart faktiskt. Film kanske kommer, då det blev på film på Elises telefon men det vart helt cp när vi skulle ladda in den i datorn *snyfft*. Men det kanske ordnar sig. 

Tiara: Hon har inte gått på väldigt länge tydligen, hon är en väldigt nervig och stressad dam. Mitt mål vart att få henne lugn vilket nästan kändes som ett ganska omöjligt mål. Men det gick faktiskt ett tag tills Elise tog fram galoppbommar till Quartz. Då vart hon grymt jobbig och vart bara värre och värre. Tillslut skrittade vi ut på en liten grusväg en kortis, hon vart lugn då men hem trippade hon på glatt. Aja vad ska man förvänta sig hon är gammal och går knapps alls, dom mindes ju inte ens när hon hade gått sist så ah..  

Bilder från ett tag sen jag red Tiara, bästa gången någonsin på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0