Dulons första tävling någonsin, min prins

Min ponnys första tävling någonsin och såklart dåra första tsm, utan dig inget mig!
I helgen var jag med Dulon på meeting.
Ld+5 (85cm) Fredagen:
Red fram, det var mörkt ute men han har huur mjuk som helst och jag vart chockad hur lugn han var. Gick i form skritt, trav och galopp stadigt (grymt). Går inte att beskriva känslan från att vara en ponny som fan knappt var ridbar som på ett halvår är helt jävla awesome liksom. SJUKT
Sedan var det min tur in på banan, det här är väldigt jobbigt för hans psyke då han tycker det är jobbigt och blir trött fort. Gick iaf hur bra som helst, fick hoppa fram inne på hinder 1 och 2, klockrena språng. När jag fick startsignal och började banan fick vi inte riktigt samma flyt på ettan. Iaf så flöt det på bra tills typ tredje i omhoppningen som typ hela bakbenen glider igenom. Det vart iaf 4 fel i omhoppningen, det räckte iaf till en 3:e placering.

LC (90cm) Lördagen:
han kändes ändå ganska bra på framridningen, dock var det något han störde sig på. Han var väldigt spänd dessutom och i galoppfattningarna ibland kunde han kicka samtidigt som han typ tjöt. Han var inte riktigt lika fin som dagen innan, jag han dock inte heller gå banan och fick tressa som en IDIOT, det påvärkade både mig och honom. Stress leder aldrig till något bra för mig på tävling. Han höll sig ändå lugn och det gjorde jag med. Iaf när det var min tur så ville han inte riktigt gå in på banan, han stod emot. När vi kom in så var han lite spänd och han var lite överallt. Fick hoppa fram på hinder 8 och 9. Han blev huuur vinglig som helst imellan de hinderna. A iaf jag red som en kratta, vi fick ingen fart i svängen till 2:an så där fick vi ett stopp sedan massa rivningar, Slutade på 16 fel.

Men det är Dulons första tävling någonsin så det var ingen större fara. Älskar min fins prins.
(film kommer komma) Plus resultat på poänghoppningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0