Dagens ridpass

Gick hyfsat, båda kunde gjort bättre ifrån oss och hållt oss mer lugna. Han blir stressad och jag blir irreterad vilker är någnting jag verkligen MÅSTE ändra på, och det är nu.Han blir ju liksom inte lugnare för att jag blir stressad och sur, gäller att hålla mig väldigt lugn och smitta av mig av det istället. När vi kom hem till stallet så var det katastrof, han går på mig bara och ska in i boxen, jag står utanför boxen med han för att se om han blir lugnare istället för att stå på gången, men det vart han inte. Han hittade en liten öppning som han kunde knuffa upp så att han kom in i boxen. Sadeln ramlade i backen och hästen drar in, gjode mig verkligen inte på ett bättre humör. Fyfan vad jag blev arg, vilket inte är bra. Så jag tog ut han ifrån boxen igen och började om, han brydde sig i allt annat utom mig, typ som aaaha är du där liksom?! Jag gillar inte när han gör så, vet inte på vilket sätt jag ska säga till honom heller längre, ingenting funkar ju iallafall känns det som. Men det är verkligen inte hans fel det här, allt hänger på mig. Jag gör väldigt mycket fel just nu och jag vet inte hur jag ska hantera vissa situationer med han. Ringde Louise en tjej jag ska prova tröna för och berättade lite hur han hade varit och hon kommer troligtvis nästa vecka. Känns väldigt skönt att få hjälp nu med det här. Får jag inte det orkar jag inte längre..

Inget kommer någonsin att vara ditt fel :/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du för ridstövlar? :)

2010-12-12 @ 10:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0