Hopptävling på El kalif

Jag hopptävlade El kalif idag Ld (80cm), vi mötte skånsta och dom skulle komma och tävla våra hästar. Dom vann, dock var det ingen som hade Kalle (El kalif) från skånsta, jag hade ju han ifrån ro, men dom ska ju efter oss och hoppa våra som vi hoppat, det var en tjej som valde mellan Kalle och Bruno och hon tog Bruno. Vilket var nog det säkraste kortet. Kalle är renrasig Arab, väldigt tittig. Inte ofta han alltid går runt banorna, man MÅSTE verkligen hålla om och man får absolut inte släppa handen, minsta lilla fel så stannar han. Men jag tänkte mycket på det och han gick som en klocka. Dock åkte min hjälm ner jätte mycket så jag såg knappt någonting på 4:an och hindret han vägrade på (såg ju lite iaf). Kunde ju dra upp den imellanåt men man måste ju koncentrera sig så mycket på honom också. Helt underbar ponny som jag lätt skulle kunna tänka mig att ha själv. Älskade honom verkligen och han fångade mig verkligen. Red ju han en gång i sommras och jag älskade han då också. 2 videor här som är från rundan och framridningen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kalle är väldigt speciell, de har han varit ända sen han var unghäst och kommer vara i framtiden med. Han är svår och väldigt klurig men en underbar häst med enorm personlighet! Lär man känna en sån häst ordentligt har man en vän för livet. Han vill allt väl även fast det ibland kan bli lite knasigt. Men han är verkligen en fantastisk rar och gullig individ, bus kalle <3

2010-12-28 @ 15:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0