Dagens ridpass

Jag skulle ju rida med Gunilla, vilket jag gjorde också. Fast Aggeh följde med på Donnan, det var mysigt. Det snöade ju och det låg väldigt mycket snö redan på marken. Iallafall våran ridtur var lite halt oseriös igentligen då vi inte igentligen visste vart vägen vi red på ledde oss till osv. Vi kom iallafall ut vid ett typ gammalt stall såg det ut som, det var några hur runt fast inte på samma tomt om man säger så. Vi red förbi det där stallet och så hör vi att ett träd faller och hästarna blir ju skit rädda och börjar galoppera, kunde inte hålla mig ifrån att börja asgarva vilket Aggeh också gjorde, vi garvade för att Gunilla vart så jävla rädd. Sedan så vände vi för vi inte vågade rida mer ifall flera träd skulle falla. Så när vi vänder och kommer tillbaka till det där "gamla stallet" så rasar ett träd rakt på el ledningen, så det vart värsta gröna blixten, as läskigt. När vi kommer tillbaka till stallet så är det total strömavbrott och vi visste ju varför. Ridskolan fick ställa in alla lektioner och vi i privatstallet fick gå runt och inte se ett skit. HAHA men jag tyckte dagen vart ganska rolig om jag ska vara helt ärlig, tur bara att det finns snösulor och broddar.
Filmerna från tävlingen kommer, jag lovar. Just nu ska jag lägga upp ifrån den bästa dressyrlektionen hittills. Jag har dock klippt i videon för att den var seriöst 40 min lång. Tog mest när det gick bra och pytte lite när det gick sämst. HIHI
puss på er!
(bild från när min häst kommer travande emot mig i ridhuset)

Foto: Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0