dagens ridpass

Tjenare
Nu sitter jag i skolan och har lektion, fett drygt.
Idag vet jag faktiskt inte vart jag ska rida, det är så himla tråkigt för det finns ju inte ens någonstans att rida typ. Vi har inte de roligaste ridvägarna direkt eller det finns typ knappt nåra. Jag antar att jag får se lite i stallet vart jag skulle vilja rida. Igår red jag iaf på både Jacquard och Dulon, båda gick bra.

Dulon:
Red 2 varv runt gården med Johanna och Comet, han lyssnade riktigt bra faktiskt även fast Johanna kunde rida framför. Han brukar kunna bli jävligt stark ibland. Formen var bra med tanke på att jag red ut, han kändes mjuk och höll formen för det mesta. Jag skrittade och travade mest, tog en galopp där dom har plogat över ängen och det gick grymt! Han var väldigt lydig och lyssnade bra tillbaka. Älskar det!

Jacquard:
Red nästan samma runda, Skritt och trav. Han var fin men imellanåt vääldigt spänd (ni vet vinterkänslorna) soptunnorna skulle äääta opp honom trodde han. Han ställde sig då på bakbenen 2 gånger, men det var bara driva på han så gick han sedan snällt och fint. Andra varvet kollade han inte lika mycket men han kollade ju iaf. Men ah sedan åkte reflextäcket ner för att den släppte där uppe, ni vet dom från Horze. Jag red båda barbacka så ah jag fick slänga mig av för det åkte ner vid frambenen. Han var ändå cool lugn.
Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0