hur det går för oss

Nu ska jag skriva lite om vad jag till exempel vill få fram just nu av min ponny Dulon och hur det går för oss nu för tiden.
Vi försöker få fram ganska mycket just nu, framförallt att få honom lydig och bli lite känsligare i munnen. Han kan bli väldigt stark emellanåt och det är inte så roligt, det får inte bli någon dragkamp. Han är väldigt markbunden med sina bakben också, vilket är superjobbigt och svårt att veta hur jag ska göra, tips någon? Han släpade mer med bakbenen förr, men han var hellåst i beckenet så det berodde på det. Galoppen är våran svagaste gångart, känns inte som vi fått in någon takt än, den blir ofta bara snabb och flängig. Men den har blivit otroligt mycket bättre bara dom senaste gångerna, men mycket jobb kvar med den. Just det där med att han är så markbunden, det kan jag ju kanske få hjälp med av snön, att han då måste lyfta på benen osv, bra med cavaletti också vet jag. 
Det går väl hyfsat bra för oss nu, väldigt snurrigt i mitt huvud just nu med olika tankar (jobbigt). Aja skamm för den som ger sig, vi får se. Älskade ponnyn är så söt

Skriv gärna mer om vad ni vill att jag ska skriva om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0