dressyr klinic

Söndag: Idag kollade jag på en dressyr klinic, det var min gamla ridlärare som hade den med sin häst Duran. Sjukt fint ekipage, nog det finaste jag sett men egna ögon faktiskt. Helt awesome, det var som en dans med ett grymt samspel mellan ryttare och häst, blev väldigt inspererad. Hon berättade hur dom kommit så långt från att han var 4 år och nu 8. Hon förklarade massor med bra saker som man ska tänka på med mera. Dulon fick stå idag eftersom jag inte hann. Funderar också på att kanske prova rida någongång privat för Cajsa.

Måndag: Idag provade jag att rida Dulon på hackamore, fick låna Johannas. Har provat rida med hackamore en gång innan och ingen av gångerna har gått speciellt bra, han lyssnar och så men inte lätt att arbeta med. Men det kommer nog, tar nog ett tag för honom att fatta, vilket johanna förklarade för mig också. Så var det lite med Casio i början också, men efter att ha provat några gånger lossnade han och arbetade någolunda bra med det med. Red bara typ 20 min så, men han kändes bättre emot slutet iaf.
Lovar att skärpa mig och blogga lite roligare, ska filma och fota massa bara!
PUUUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0