Dagens ridpass

Red Dulon igår i ridhuset. Han var väldigt fin, dock lite smått stressad imellanåt men mycket bättre. Stadig i formen i både skritt, trav och galopp. Han kändes mjuk och fin i sidorna också. Efter ett tag tog jag fram en bom, som jag skulle galoppera över, den låg på medellinjen. Jag red över den som en 8:a och han skulle byta galopp över. Han blev för stressad, så jag slutade med desamma med den övningen och gick tillbaka och arbetade i skritten igen, svårt att få han lugn med tillslut gick det. Vi började trava och gjorde övningen i trav ist, målet var att få en lugn trav över bommen och att han tillslut ska jobba i form över den också och att jag får upp bakbenen mer, eftersom han är så markbunden. Han gick tillslut klockrent, eftersom jag rider på en 8:a så vart det ju 2 volter runt bommen, så då passerar man ju medellinjen också. Vid passering av meddellinjen skulle det sedan vara skritt. I början på det lyssnade han inte, men efter ett tag satt det också. Hoppas ni försstod
puuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0