Dagens ridpass

Onsdag: Jag red Dulon och Comet.
Dulon: Började med att rida Dulon nere på ängen, det går ju att rida honom ute eftersom han har både snösulor och broddar nu. Han var lite bråkig i början och kastade upp huvet och bara stack liksom och vart as springig, det är grymt jobbigt när han blir så eftersom det är så himla svårt att få honom lugn igen. Det vart mycket halter från trav och skritt och övergångar, han vart grymt emot mitten och slutet. Shit asså vad han tillslut sammarbetade och bärde upp sig själv samtidigt som han också kunde gå samlat. Tog en liten galopp och han var fin i den men dock drog han lite i början på den. Men är grymt nöjd!

Comet: Red Comet nere på volten, han har ju varken broddar eller snösulor. Så jag hade inget val, i början kändes han ganska hård i munnen, jag trivs inte att rida såna hästar + att han kändes spänd.  Men efter att jag lärt mig lite hur jag skulle rida honom och så lossnade han och blev riktigt fin och gick i än bättre form då han vart mycket mer mjuk och avslappnad. I slutet var han inte så alls att han verkade hård i munnen och jag behövde knappt ta något i han då (det gillas), dock blev det ingen video just för att det vart så himla mörkt. Men jag gillar den ponnyn ganska mycket faktiskt, han är så fin.

PUSS PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0