Sämst.

Red igår dåra, red med Matilda som red Betty. Vi red inte alls långt, Betty ska ju bara skrittas och min häst totalvägrage att gå fram igår. Vi gick seriöst mer baklänges än fram, han höll dessuhoptom kunde han likagärna fastnat i elststaketet eftersom han backade in i det. Vart så jävla rädd så det vart så att jag blev lite arg eftersom jag vart så jävla rädd. Dessutom så var ju Betty tvungen att vända när min häst började backa som en idiot för att hindra att han backade in i henne. Men han backade ju så jävla fort så jag vart orolig att som skulle börja sparka emot varann, fyfan det kändes fan som jag skulle få en hjärtattack. Jag verkligen HATAR när hästar kommer rumpa emot rumpa och dessutom red vi ju på stallets surigaste hästar. Vi vände iaf och gick hem, jag hade feber också så jag orkade inte.
Rolig ridtur va? eeh nej, hade hellre hoppat över den.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja jag stegrar nästan aldrig med han längre då jag inte vill att han ska tro att han får göra det annars hur som hellst.Men det ridpasset bestog mest av bocksprång faktiskt xD Men det här var ju också för att dom bara hade fått vara ute i 2-3 timmar eller inte alls ( fråga inte varför, säkert något dumhuve som hade morgonfodringen). Så han vart ju rätt understimulerad , han behöver ju vara ute mycket om dagarna.



Hahah och ja jag hoppas också att det blir många vinster med honom :D



kram =)

2010-12-31 @ 12:52:09
URL: http://sofiaagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0